Regulamin
Spis treści
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO VEHPA
- Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
- Konsument – Klient, który jest osobą fizyczną i spełnia kryteria określone w definicji z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego. Zgodnie z tą definicją za Konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego vehpa.pl;
- Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod https://vehpa.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Vehpa s.c. Kuba Kwećko, Maciej Gravestone a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: https://vehpa.pl/pl/terms.html i jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sklep internetowy, działający pod adresem: https://vehpa.pl, prowadzony jest przez Vehpa s.c. Kuba Kwećko, Maciej Gravestone.
-
Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
- warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji produktów dostępnych w ramach sklepu internetowego;
- warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
- zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach sklepu internetowego.
-
Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
- Chrome lub pochodnych bazujących na Chrome i Firefox w aktualnej wersji z włączoną obsługą javascript.,
- minimalna rozdzielczość ekranu 1280 x 720 pikseli.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Vehpa s.c. Kuba Kwećko, Maciej Gravestone zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu vehpa.pl oraz zapisać jego treść i sporządzić wydruk.
-
Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
-
Klient zobowiązany jest do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Wszelkie dane produktowe wyprodukowane na rzecz serwisu https://vehpa.pl i opublikowane na stronie https://vehpa.pl stanowią własność intelektualną Vehpa s.c. Kuba Kwećko, Maciej Gravestone bądź są udostępnione z pisemną zgodą partnerów biznesowych Vehpa s.c. Kuba Kwećko, Maciej Gravestone, będących właścicielami opublikowanych danych. Zgodnie z prawem o własności intelektualnej kopiowanie i wykorzystywanie tych danych w celach innych niż korzystania ze sklepu internetowego https://vehpa.pl zgodnie z postanowieniami regulaminu jest nadużyciem i kradzieżą własności intelektualnej.
-
Za dane produktowe uważa się następujące treści:
- Treści pisemne stworzone w celach informacyjnych o produktach: opis, uwagi do montażu, specyfikacje techniczne, własnoręczne pomiary, opinie.
- Połączenia produktowe: oryginałów z zamiennikami i innymi pasującymi częściami, zestawy zalecane do zamawiania razem w celach oszczędności kosztów montażu.
- Treści graficzne produktów: Fotografie, wizualizacje, banery, reprezentacja graficzna.
- Węzły menu, drzewko kategorii i pola wyboru do wyszukiwania produktów.
-
Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową https://vehpa.pl, dokonać wyboru marki, modelu i typu pojazdu, a następnie przejść przez kategorię w poszukiwaniu interesującej nas części, skorzystać z wyszukiwarki lub z wyszukiwarki zaawansowanej klikając lupę na pustym polu wyszukiwania, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Wybór zamawianych przez Klienta Towarów dokonywany jest poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu kliknięcia w przycisk ,,Przejdź dalej'' – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie. Po dokonaniu przedpłaty, należy skontaktować się z obsługą sklepu w celu zmiany zamówienia.
-
Po podaniu przez Klienta korzystającego ze sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
- przedmiotu zamówienia,
- jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują),
- wybranej metody płatności,
- wybranego sposobu dostawy,
- czasu dostawy (realny czas realizacji może się różnić zależnie od lokalizacji towaru na magazynach i aktualnej ilości zamówień w realizacji).
- W celu wysłania Zamówienia konieczne jest podanie danych osobowych oznaczonych, jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Przejdź dalej” lub PayPal (Szybkie zakupy 1-Click).
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Vehpa s.c. Kuba Kwećko, Maciej Gravestone Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zatytułowaną ,,Sklep internetowy IdoSell Shop'', zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
- Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
- Umowa zawierana jest w języku polskim. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz ogólnych warunków (Regulamin sklepu internetowego) następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
-
Dostawa
- Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej oraz osób w UE (za dodatkowymi opłatami wysyłki) i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa zamówionych Towarów odbywa się przesyłką kurierską DPD, InPost lub z odbiorem osobistym. Koszty dostawy zależą od wagi i gabarytów zamawianego towaru zgodnie z cennikiem widocznym w trakcie zamawiania towaru, w przypadku nieprawidłowości przeliczenia kosztów dostawy, przed realizacją usługi obsługa sklepu może skontaktować się z klientem w celu potwierdzenia nowej kwoty.
- Termin realizacji dostawy wynosi od 1 do 10 dni roboczych licząc od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia.
-
Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
-
Klient ma możliwość uiszczenia zapłaty ceny:
- przelewem na numer konta bankowego podany na stronie kontaktu,
- płatnością za pośrednictwem Blik, PayPo, PayPal lub Płatnością z wybranego ze wspieranych banków,
- kartą płatniczą Visa i Mastercard
- gotówką przy odbiorze osobistym po uprzednim kontakcie z obsługą sklepu,
- innymi metodami płatności dostępnymi na stronie.
-
Prawo do odstąpienia od umowy
- Klientowi, który jest Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy. Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas poprzez pocztę elektroniczną (shop@vehpa.com) lub telefonicznie (739 158 518) w godzinach funkcjonowania sklepu (Pn-Pt 8-18) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia zawierającego wszelkie dane niezbędne do odnalezienia zamówienia, jak np. numer podany w potwierdzeniu. Aktualne dane kontaktowe w przypadku niedostępności, można również znaleźć pod adresem: https://vehpa.pl/pl/help/pomoc-2.html
- Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe w przypadku części, których wartość nie została zmniejszona. Dla tych szczególnych przpadków i bezpieczeństwa klientów prosimy o zapoznanie się z regulaminem umów sprzedaży ustęp 6 i 7.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
W przypadku produktów, w których prawnie nie przysługuje prawo do odstępienia od umowy jak i wyjątkowych sytuacjach w których prawo to jest wyłączone (art. 12 pkt 9 – 12 ustawy o prawach konsumenta). Klient zostaje pouczony w momencie czytania tego regulaminu że wypunktowane poniżej części są wyłączone z prawa do odstąpienia od umowy. Do takich produktów należą:
- Produkty elektroniczne,
- Rozpakowane produkty kluczowe dla systemów bezpieczeństwa w pojeździe, których pogorszony stan może wpływać na zdrowie i życie innego konsumenta,
- Produkty zawierające płyn lub olej kluczowy dla bezawaryjnego funkcjonowania pojazdu,
- Inne produkty i usługi w rozumieniu art. 38 ustawy o prawach konsumenta. W tym produktów gdzie Klient jest zobowiązany do zapłaty kwoty nieprzekraczającej pięćdziesięciu złotych.
-
Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 30 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w normalnym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem, chyba że zgodnie z prawem polskim, wartość przedmiotu zwracanego zostanie pomniejszona i zostanie to stwierdzone przy oględzinach towaru w przeciągu 1 dnia roboczego po odbiorze towaru.
- Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Proszę zastosować wzór odstąpienia od umowy w celu przyspieszenia procesu, odstąpienie od umowy, które nie jest pisemne i nie pozwala zlokalizować zamówienia, nie kwalifikują się do rozpatrzenia. Wzór odstąpienia od umowy.
- Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od otrzymania rzeczy lub 7 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem któregokolwiek z wyżej wymienionych w tym punkcie terminu. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, w wyjątkowych sytuacjach sklep może dobrowolnie zobowiązać się pokryć koszty zwrotu, w tym celu należy skonaktować się z obsługą sklepu i uzasadnić dlaczego sklep miałby ponieść taki koszt. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
-
Reklamacje dotyczące Towarów
- Vehpa s.c. Kuba Kwećko, Maciej Gravestone jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1] - 556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres shop@vehpa.com. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- Produkty wysłane do konsumenta mogą posiadać kartę gwarancyjną producenta jeśli producent takowe dołącza do produktów. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej. W innych przypadkach należy dokonywać reklamacji u Vehpa s.c. Kuba Kwećko, Maciej Gravestone posiadając dołączony do sprzedaży dokument zakupu.
-
Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Sklep internetowy podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania serwisu i stron internetowych sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości techniczne zgłoszone przez Klientów.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem serwisu i stron internetowych sklepu, Klient może zgłaszać mailowo pod adres shop@vehpa.com bądź inną wybraną formą komunikacji ze sklepem w godzinach jego funkcjonowania.
- W reklamacji Klient powinien opisać rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
-
Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe
- Klient, który jest Konsumentem, może w razie zainteresowania skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Spory dotyczące zakupów internetowych można rozwiązać w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z innych metod pozasądowego rozwiązywania sporów i np. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.